Rock & Ice 2014

Még tavasszal regisztráltunk az EPFL Club Montagne által szervezett hegyi-tanfolyamra. A cél az volt, hogy képzett hegyi vezetőktől tanuljunk néhány dolgot az alpinizmusról: a legfontosabb csomóktól különböző biztosítási technikákon át a gleccseren való mozgásig. A tanfolyam három napig tartott a Mont-Blanc masszívumhoz tartozó Trient fennsík környékén.

1. nap

Szombat délelőtt érkezés Champex-Lac-ba (1498 méterről, pont abból a parkolóból indultunk, ahonnan a Le Catogne túrát kezdtük). Itt mindenkit beosztottak egy 5 fős csoportba, a csoport élén egy-egy vezetővel. Innen libegővel jutunk el a túra kezdőpontjához 2194 méterre.

Az első napi túra célja a 2826 méter magasan lévő Cabane d'Orny-ig. Félúton egy hosszabb szünetet tartunk, ahol a kötélkezelés alapjairól tanulunk (a kötél hajtogatása és viselése, csomók). Ezután a közelben lévő sziklákon gyakoroljuk a köteles biztosítást és a falmászást.

2. nap

A holnapi előrejelzés nem túl biztató, így ma tervezzük a hosszú túrát. Korán kelés és még napfelkelte előtt irány az Orny-gleccser, majd felfelé Trient-fennsíkhoz. Itt dél felé fordulunk és átkelünk egy 3325 méter magas hágón. Rövid ereszkedést követően a Portalet-ra (3344m) mászunk fel. Pár fotó a csúcson aztán vissza a Cabane du Trient-ba, ahol a második éjszakát töltjük.

|filename|/images/rock-ice-1.jpg |filename|/images/rock-ice-2.jpg |filename|/images/rock-ice-3.jpg

A turistaháztól nem messze (a lenti térképen 'e'-vel jelölt helyen) pár órára megállunk és a hóban biztosítást gyakoroljuk. Kiderül, hogy egy megfelelően elásott jégcsákány jól megtartja az embert ha egy meredek falon kell leereszkedni.

3. nap

Már reggeltől zuhog az eső így mára nem sok minden jut. Az első nap útvonalán indulunk vissza a libegő felé. Útközben megnézünk néhány gleccserszakadékot közelről és megpróbálunk a jégbe biztosítási pontot fúrni. Mielőtt az egész csoport átázik továbbindulunk a libegőhöz, majd vissza az autóhoz.